Neo Hypotheek Onroerende Zaak Belasting

Toegankelijkheid bij Neo Hypotheken

Bij Neo Hypotheken vinden we het belangrijk dat onze online informatie en diensten voor iedereen toegankelijk zijn. Daarom werken wij actief aan het verbeteren van de digitale toegankelijkheid van onze website en (klant)portalen, in lijn met de normen van de Europese Toegankelijkheidsakte (EAA) en de Web Content Accessibility Guidelines (WCAG) 2.1, niveau AA. Zie voor meer informatie de webite: https://www.accessibility.nl/EAA 

Wat betekent digitale toegankelijkheid?

Digitale toegankelijkheid houdt in dat onze website en online hypotheekdiensten (portals) bruikbaar zijn voor iedereen, inclusief mensen met een visuele, auditieve, motorische of cognitieve beperking. Dat spitst zich toe op 5 focusgebieden:

          1. Zichtbaarheid

Neo Hypotheken zorgt voor een duidelijk kleurcontrast in alle teksten. Hierbij wordt rekening gehouden met kleurenblindheid. Voor eventuele afbeeldingen zijn alternatieve teksten beschikbaar die uitleggen wat de eventuele informatie van de afbeelding betreft.

2. Waarneembaarheid 

De teksten op de website en in onze portals ondersteunen schermlezers (screenreaders). Hierdoor is alle informatie via twee zintuigelijke manieren waarneembaar, namelijk zowel visueel als auditief. Tevens wordt er op correcte wijze koppen van teksten en de online HTML-structuur gebruik gemaakt.

3. Begrijpelijkheid

Alle informatie op de website wordt op een begrijpelijke manier gepresenteerd middels duidelijke en leesbare tekst. Eventuele visuele elementen met een informatief doeleinde zijn voorzien van begeleidende tekst. 

4. Eenvoudig bedienbaar 

De website is eenvoudig te bedienen zonder muis en dus met alleen een toetsenbord.

5. Veiligheid 

Veiligheid staat voorop bij Neo Hypotheken. Daarom werkt Neo Hypotheken met een twee-stap verificatie. Als u wilt inloggen, dan ontvangt u een sms waarmee u kunt inloggen. Ook deze identificatiemethode voldoen aan de toegankelijkheidsvereisten. 

 

Wat hebben we al gedaan?

We hebben onder andere:

  • Onze website getest op WCAG 2.1 AA-naleving

  • Een toegankelijkheidsanalyse laten uitvoeren door een externe partij via onze servicing partner Stater Nederland B.V.

Wat gaan we nog doen?

We blijven onze digitale diensten doorontwikkelen. Op onze roadmap staan onder meer:

  • Structurele verbeteringen doorvoeren in navigatie en kleurgebruik van onze website en online klant portalen

  • Het verbeteren van de leesbaarheid van onze hypotheekofferte, rentebrief en veel voorkomende klant emails / brieven

  • Het aanpassen van onze communicatie mails / brieven voor gebruik van schermlezers

  • Regelmatige (her)testen van de toegankelijkheid door onafhankelijke experts

  • Bij wijziging van onze producten en diensten, en de informatie hierover, zullen wij zorgen dat er aan de toegankelijkheidseisen zal worden voldaan.

  • Aandacht voor de toegankelijkheid wordt ook onderdeel van de jaarlijkse opleidingen en trainingen van onze medewerkers.

  • Verbetering van de toegankelijkheid van PDF’s, zoals ESIS-documenten, algemene voorwaarden, privacy statement en hypotheekoverzichten

Probleem met toegankelijkheid?

Ervaart u een probleem met de toegankelijkheid van onze website of portalen? Laat het ons weten. Wij zoeken graag samen naar een passende oplossing.

📧 Mail ons via support@neohypotheken.nl
📞 Of bel onze klantenservice via 033-4509234

We streven ernaar om binnen 5 werkdagen te reageren.

Wettelijk kader

Deze toegankelijkheidsverklaring is opgesteld volgens de eisen uit de Europese Toegankelijkheidsakte (EAA), zoals geïmplementeerd in de Nederlandse wetgeving (per 28 juni 2025 van toepassing voor financiële dienstverleners zoals wij).

Klik op deze link om meer te weten te komen over hoe Neo Hypotheken gehoor geeft aan de Europese Toegankelijkheids wetgeving:

Toegankelijkheidsverklaring Neo Hypotheken versie 1.0